- 1a tuffa helgen

Denna helgen är första helgen utan mina barn, det är Alex helg. Innan hade jag en bild av att det skulle vara lite skönt att vara barnfri, jag såg en bild på hur jag skulle ligga i soffan, med ett glas vitt och bläddra i veckotidningar.. Istället har jag tillbringat min första fria lördag med att vakna tidigt och titta på babyvakten, tvätta 2 maskiner tvätt, sitta och lukta på/gosa med Benjamins kudde, åka till Lund med paket till min pappa som fyller år, åka hem igen och göra barnmatsburkar, koka nappar och nu sitta här och rulla tummarna och sakna mina barn så bröstet värker. Ingen vill ut och ta ett glas vin, och lägenheten är skrämmande tom.. Tröstar mig själv med en powerwalk runt Ystad och sen film med tröstgodis ikväll. 



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har ingen aning om hur det känns, kan bara föreställa mig... Jag tycker du är stark som kör på! Hoppas du kommer till ro och att helgen går fort så du kan gosa med dina fina ungar igen <3

Svar: Förlåt för sent svar, tusen saker just nu. Men stort tack, värmer! Längsta helgen nånsin men underbart när jag fick hem dem igen :) kram
Thiilde

2014-06-21 @ 19:54:12
Postat av: Hannah

Finaste du, det är såå tufft i början. Nu börjar en resa där du ska "hitta dig själv" på nytt. Hur livet utan barn fungerar. Först bär Elias var 2-3 år så började jag att hitta en bra balans. Ge det tid :) men helt och hållet vänjer man sig aldrig. Tycker fortfarande att det är grejer man missar. Men det blir lättare <3. Massor av styrka och kärlek till dig. Hade du frågat mig så hade jag tagit ett glas vin med dig ;)

2014-06-21 @ 20:34:58
Postat av: Cissi

Massa kramar till dig... Tror man vänjer sig, även om det tar tid

2014-06-22 @ 12:52:04
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0