- i can see clearly now..

Jag har ett synfel, och ser verkligen U. S. E. L. T! Innan har jag haft linser, men sen mitt sista par gick ut för 3 år sen, så har jag liksom låtit bli att hämta ut nya. Jag har under dessa åren pga mitt synfel blivit mobbad av min familj för mitt konstanta kisande, och bekanta som mött mig och hälsat på stan har tyckt jag är en bitch som inte hälsar tillbaka (ser dem ju inte!) inte heller har jag kunnat se mina barns ansiktsdrag när de sitter i vagnen, att titta på tv är knappt lönt, ser ju varken texten eller vad som pågår utan får hela tiden störa den bredvid "vad hände nu?! vad gjorde han?! vem är det?!" och så vidare och så vidare. 
MEN idag fick jag nya linser, och har ni någon gång vart hemma hos nån med den senaste bästa bildskärmen på sin tv med onaturligt bra tydlig skarp skärpa? Lite så känns de för mig nu när jag går på stan, jag blir lite skrämd av allt jag ser! Minsta lilla sten, minimal text på fönster, folks svettringar, bladen på träden, bilarnas registrerings skyltar.. Jag är rädd, och så jäkla lycklig!

Egentligen vill jag ta en bild och visa er hur tydligt allt är, men kom på att det bara skulle bli en vanlig bild ju haha! Men, en selfie på mitt öga med lins kan jag fixa!  



Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken styrka har du på linserna?

2014-05-10 @ 21:57:53
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0