- dagisplats

Sen jag började plugga har jag längtat mig blå efter att barnen ska bli erbjudna dagisplatser.. Det är ganska krävande att plugga 100% med två barn hemma. Men så fick jag häromdagen mejl, barnen är erbjudna dagisplats på ett av de dagis vi önskade! Tillsammans, med start redan 1a oktober.. Det är snart.. Väldigt snart.. Och lite där kom väl min panik.
Benjamin var nästan 1,5 år när han började dagis första gången, Fabian blir 1 år när han skolas in.. Benjamin kunde gå, förstå språk, äta själv och kändes trygg när han började.. Fabian är fortfarande bebis, kan bara krypa, bli matad, förstår typ 5 ord och är väldigt mammig och närhetssökande.. Det känns plötsligt fruktansvärt att lämna bort dem för att plugga!
Men, jag får se det positivt, de kommer gå dagis vägg i vägg med bästa kompisen Sienna, Fabian och Benjamin går på samma avdelning vilket nog blir en trygghet, dagiset är väldigt pedagogiskt, Alex kommer kunna börja träffa dem oftare både helger/vardagar  och hämta/lämna enkelt med sitt jobb nära, och jag kommer få tid att plugga dagarna och ägna kvällarna åt barnen mycket mer pigg än nu, samt börja jobba timmar.. Det blir bra! 

Mina älskade söner, som jag kommer längta efter er om dagarna! 



Kommentarer
Postat av: Emma

Stella va 1 när hon började på dagis. Kunde inte gå, blev matad. Ja, typ det du skrev om Fabian. Men det funkade skit bra! Typ första dagen började hon äta hemma själv och lärde sig en himla massa nytt själv.
Kommer gå skit bra. :)

2014-09-09 @ 13:13:49
URL: http://eembla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0