- ord och vild

"Benamin kissa toletten, lite", "lellebror trött! Sova, lite", "benemin bada poolen, en annan dag!", "äta bajs, lite! Haha nää piiih blä, annan dag!", "mamma, älskar dig, världen!".

Benjamins nya favorit ord är lite, annan dag Och bajs. De orden läggs in i cirka varannan mening numer.. Mellan meningarna lägger han in sin kärleksförklaring till mig att han älskar mig mest i världen. Kunde vart värre <3 

Fabians nya favoritsysselsättning är att vara vildare än han har motorik för! Han ska klättra upp för rutschkanor framifrån, bli upplyft och skälla tills man låter honom åka själv, lyckas åka själv för att avsluta med ny bula.. Eller så ska han bitas, och sen skaka på huvudet åt sig själv och härma mina nejnejnej. Rytmisk är han med, om det så är gatumusik eller kyrklockorna han hör, så ska han dansa och gunga i hela kroppen medan han klappar takten. Vildare än sin bror var iaf!

Var och hälsade på deras blivande dagis idag, verkade helt okej! Benjamin sprang direkt in för att leka massa barnen och Fabian kröp efter i 190km/h mot rutschkanan. Nu räknar vi dagarna till inskolningen, sen börjar jag kombinera heltid skola med halvtid jobb :) 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Fusk!! Sienna har fortfarande bara sagt att hon älskar Samuel, dockan och mormor.

2014-09-18 @ 20:40:20
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0