- Tunisien

.. Och så var vi hemma från vår vecka i Tunisien! Hur i hela världen ska jag lyckas sammanfatta allt vi varit med om i ett ynka litet inlägg? Njae, okej, det blir inget litet inlägg, vill kunna gå tillbaka och drömma mig tillbaka och minnas sen :)
 
Förra lördagskvällen var jag först på min mammas stora 50års fest, begav mig hem sen kväll och förberedde det sista innan jag väckte barnen 01.00 och släpade oss till tåget där vi mötte upp vårt ressällskap bestående av Erika, Emil och deras barn. På Kastrup checkade vi in bagaget, och släpade våra trötta rumpor på planet 05 samtidigt som hela himmelen vibrerade av åska och blixtrar.. Lagom kul för en otroligt flygrädd Thilde!
Flygresan gick ok, mina barn var bara arga första halvan.. och jag var bara trött, hela tiden.. ;) 09 lokal tid var vi framme och kördes till hotell Medina i Hammamet där vi failade genom att inte ha någon dricks till bagagekillen som visade oss vår fina 3 rumslägenhet, som straff väntade dem nästan ett dygn med att sätta in vår spjälsäng. 
   På eftermiddagen begav vi oss ner till hotellets pool, där kom första olyckan, "Barn drunknar tyst", världens sämsta mamma hade inte tagit på benjamin puffarna i den grunda barnpoolen, och stod ca 5 meter från honom när han stod vid kanten. Jag tackar gudarna för att jag inte släppte honom med blicken en endaste sekund, för vips så halkade han och hamnade under ytan.. Han sprattlade inte, skrek inte, hade bara vidöppna ögon under vattnet medan jag kastade mig i och fiskade upp en hostande ledsen benjamin. Efter det hade han både puffar och badring.. och jag förstår ännu mer hur viktigt det är att man aldrig vänder bort blicken från barnen i vattnet.. räcker med 20-30 sekunder så kan det vara kört!
   Vi hann under veckan även hänga massor på stan och marknaderna, sitta på kameler (hästar enligt benjamin), gå på barndans, hopptorns-tivoli och hänga massor på stranden. Det var mellan 35-40 grader och alldeles underbart! Vattnet var alldeles rent och barnen älskade det, fabian var ett enda stort skratt hela veckan och njöt av att krypa runt i sanden och benjamin badade non stop med sin gula badring. 
   Men, även på stranden ställde vi till drama när jag trodde min kamera blev stulen och någon i baren var för snabb med att ringa polis... det slutade med att jag fick köpa frukt av en stackars oskyldig tunisier för väldigt väldigt mycket pengar för typ ingen frukt haha..
   Efter min fail tyckte benjamin att det var hans tur att ställa till med något han med igen, och valde att hoppa ner från en mur.. i betong.. med huvudet före, och skaffa sig en liten hjärnskakning.. tur man har med sig doktor erika som kan kolla pupiller. Den dagen avslutade vi lugnt med en oerhört fin maffig lyxmiddag på restaurang (vi var lagon trötta på all-inclusive buffén). 
   Sista dagen hade vi bokat safari, jag var såååå peppad inför det, hade längtat hela veckan.. Men det var i öknen.. och 42 grader... så jag fick solsting efter 1 timme och fick tillbringa resten av sista dagen i sängen med frossa där jag på något vis lyckades få barnen att sammarbeta och sova med mig, win!
   
Jag är så nöjd med denna veckan att jag nästan saknar ord, barnen har varit så lyckliga av att få bada obegränsat, äta glass obegränsat, leka med sina bästa kompisar obegränsat och så vidare och så vidare. Jag är så glad över att Erika frågade i våras om vi ville åka med! Kunde jag åka ensam med två barn till stockholm kan jag åka ensam med två barn till Afrika med! ;) haha. 
Benjamin tjatar redan om att bada och åka flygplan igen, så nu taggar vi redan nästa resa; till min biologiska pappa+fru på Nya Zeeland nästa år! :D 





Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt att semestern va bra trots några smärre missöden!;) Välkomna hem ♡

2014-09-08 @ 19:16:22
Postat av: Lisa

Låter underbart härligt och alldeles livsfarligt! Och det var du värd!!! (det härliga då)

2014-09-08 @ 19:17:00
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0