- sjöar och åter sjöar

Jag har aldrig varit en naturmänniska, tro mig. Jag fascineras mer av folk som fascineras av natur, än av natur.. folk som pratar om skogslukt, intressanta stigar och liknande... ja ni fattar.
Men idag, jisses, magiskt! Vi är iväg på en 4 dagars road trip över nya Zeeland och idag var det olika stora sjöar på schemat. Till att börja med var vädret kyligt och blåsigt, så jag var väl inte jätteroad vid första sjön, men så fort solen tittade fram var jag såld! Aldrig sett så här blått vatten förr! Och allt omringat av de högsta vackraste bergen. Känns som att vara med i ett magiskt avsnitt på Discovery channel! 
Nu är vi i en liten bergsby incheckade i en stuga, imorgon bär det vidare på nya äventyr, och jag längtar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0