- Min sambo Grottmannen

Min sambo Alex, han blir 24 detta året. Han är väldigt duktig och kreativ när det gäller sitt arbete. Han är även väldigt duktig på att byta däck. Men allt som har med hemmet, städning, tvättning eller matlagningn att göra, det lämnar han helt i mina händer. Och under våra ca 3 år tillsammans har jag låtit det bero. Jag har med glädje varit den som tagit på mig allt ansvar i hemmet. Tvättat hans kläder, städat upp hans snusprillor, lagat mat och bakat åt honom osv osv, listan är oändlig vilket ni som känner Alex vet ;)
MEN, idag ska vi som sagt ha hit Jennie med familj och bjuda på fika och middag.. Och efter ett litet bråk i förmiddags efter att Alex hade slängt in massa smutsiga handdukar bland mina rena underkläder så utmanade jag honom till att han "fan själv kan sticka och handla och fixa med middag och fika denna gången!", något han aldrig tidigare har behövt göra själv. haha
Han åkte iväg till Ica, och jag började lugna ner mig och blev mer och mer nyfiken på vad han skulle komma hem med... Han kom hem med PANPIZZOR OCH BALLERINA Kex!!! Så ja, denna hormonstinna gravid kvinna rådde honom att illa kvickt åka tillbaka till affären och anstränga sig lite.. Vilket han faktiskt gjorde, så nu blir det iallafall någon form av köttfärssås som bjuds ikväll, med Alex som kock för första gången i detta förhållandet ;)
Älskar dig ovillkorligt i vilket fall som! <3
Trackback
RSS 2.0