- Vecka 36 (35+0)

Idag är det 35 dagar kvar till bf, och jag är sjukt nervös! Jag längtar något otroligt efter min lilla son, men samtidigt känns det alldeles för overkligt att jag om ungefär en månad sitter med honom här i min famn. En liten bebis som är i totalt behov av mig och Alex för att överleva.
Det är rätt mäktigt. Jag har skapat ett barn, och det barnet ska jag ta hand om och uppfostra till en bra och vettig människa de närmsta 18 åren. snacka om press! haha.
Barnet:
Ditt barn är nu ungefär 46cm från topp till tå och väger ca 2,8kg.
Barnet äter nu bara upp sig inför livet utanför livmodern. Rörelserna upplevs som kraftfullare och tydligare. Du kanske kan se en armbåge eller häl som putar ut mot huden.
Mamma:
Är detta din första graviditet har barnet förmodligen fixerat sig nu. Du kan ha svårt att sova, du behöver vända dig ofta och drömmer kanske kraftiga tydliga drömmar. Det är mycket som ska bearbetas inför förlossningen och den nya familjen.
Magen idag!


Kommentarer
Postat av: Alexsandra, med en liten i magen

Vilken fin tatuering du hade :)



SV: Jo men så är det men de var skönt att vi hittade de vi behövde. Men håller helt med dig ang priset.. Det är inte så billigt som många säger men vissa saker är verkligen billigt. :)



Såg att ni också ska få en pojke och två dagar innan mig. Grattis vad roligt :)Förstår att ni längtar, de gör vi med som en tok! Ska bli så spännande att snart få träffa han.

2012-04-04 @ 21:57:33
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/
Postat av: Emilia - 16 år & Mamma till Tatum.

sv: visst har han (a)

Inte långt kvar nu.. trodde jag hade jättelångt kvar när jag var i samma vecka som du, men han kom ju då också :D

2012-04-05 @ 11:51:32
URL: http://eemijji.blogg.se/
Postat av: Ida - vardags och gravid blogg

Oj, vilken häftig tatuering!! :))

2012-04-05 @ 21:19:03
URL: http://idadockan.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

men guud va fin du är!! :)

2012-04-06 @ 12:22:32
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0