- Vecka 39 (38+0)

Barnet:
Nu är ditt barn omkring 49cm långt från topp till tå och väger ca 3,5kg. Barnets fostervätska förnyas var tredje timme. Navelsträngen är ungefär lika lång som ditt barn.
Mamma:
Livmoderhalsen mognar för förlossningen. Du kan känna dig tung och trött och ha kraftiga förvärkar. Du går kanske inte upp i vikt längre, vissa kvinnor går till och med ned i vikt sista veckan före förlossningen. Det är vanligt att sömnen blir störd, vila så ofta du kan.
Jag:
Börjar känna mig som om en ångvält kört över mig gång på gång. Har mest ont i höger ljumske, ryggen och även magen när sammandragningarna är som värst. Det i kombination är allt annat än härligt tyvärr. haha.
Jag hoppas och önskar att jag slipper gå över tiden, får väll se när bebis behagar titta ut. Han trivs väl i magen antar jag :)

Kommentarer
Postat av: Anniken

Beeebis du är välkommen ut! :) Våren är här och möter dig, så vänta inte där inne i mörkret för länge!



Ang. mobilen. Det är verkligen skumt! Nu har det slutat, eller får ett ryck någon gång under dagen, ofta på eftermiddagen :P

2012-04-25 @ 11:38:34
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Josse

så fin mage! Önskar mig en lika fin när det väl är dax för mig :P

2012-04-25 @ 12:14:03
Postat av: Stephanie

Åh, snart är det dags! Lycka till!

2012-04-26 @ 19:42:47
URL: http://vargdrommar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0