- selektiv syn?

Är killar blinda eller bara lite sådär extra korkade?

Några exempel;
1.
Alex letar efter sin morgonrock.
Jag har tidigare under dagen sett att han slängde den på golvet bredvid sängen.

A- thilde var är min morgonrock?
T- där du la den.
A- den hänger inte på kroken, var har DU lagt den?
T- jag har inte rört den, men jag "tror" den ligger på golvet i sovrummet.
3 sekunder senare;
A- den ligger inte där, var är den?!
T- men den ligger på golvet sa jag ju!
A- äh, jag tar din istället..
(Hans morgonrock ligger fortfarande på golvet bredvid sängen, som jag sa)

2.

Alex ska ta fram en bunke i köket. De har och kommer alltid att ligga på hyllan längst ner i skafferiet.

A- thilde var är bunken?!
T- där den alltid ligger..
A- *öppnar skåpet där vi har glas* den är inte här!
T- den är i skafferiet Alex..
A- *öppnar sopskåpet* var fan är skafferiet då?!
T- men ge dig!
A- *öppnar tillslut skafferiet och tittar in med tom blank blick* vaaar?!?!
T- använd ögonen!
A- den är ju inte här!!!
T- *går fram och tar bunken åt honom*
A- sluta gömma allt, kunde du inte sagt var den var från början?!

3.

A- var har du lagt min snus?
T- i kylen där du bett mig..
A- *öppnar kylen* här är ingen snus!
T- *säger inget*
A- kan du svara?!
T- *säger inget*
A- *tittar rakt i kylen* var är mitt snus?!
T- *går fram, pekar rakt framför hans näsa på 10(!!) dosor snus* ..

Varför?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahahaha han är precis som Kim!

Vi klumpiga mammor måste få skratta lite åt varandra. Och vara nöjda med att vi inte är ensamma med att råka misshandla våra barn då och då. :P

2012-12-09 @ 10:31:57
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0