- vårt julfirande

Hallå hallå. Hoppas alla har haft en härlig jul med god mat, trevligt sällskap och roliga klappar? :))
Tänkte berätta hur vår jul gått till, Benjamins första jul!

Dagen före julafton, den 23:e, körde vi till mina föräldrar och småbröder i Lund.
De passade Benjamin medan jag och Alex gick på bio och såg Hobbit i 3D :)
Den var helt ok, tror dock 2an och 3an kommer vara bättre..

Sedan sov vi i Lund, och julaftons morgon inleddes med att länsa våra julstrumpor på småpresenter och godis, följt av julfrukost.
Därefter klädde jag och Alex på Benjamin och min lillebror constantin kläder och begav oss till lekplatsen för lite lek så constantin (och Alex) fick leka av sig lite.
Efter det var det dags för Kalle Anka på tv och julmat! Ååååh julmat <3
Klockan 17.30 kom tomten, som var väldigt varm och fick smyg lyfta på sin mask när constantin tittade bort, Dock sattes masken tillbaka fel en gång och constantin såg väldigt fundersam ut haha.
Sen var det julklappsutdelning och öppning. Vilka fina klappar vi fick!
Några exempel: leksaker, kaffekoppar, Xbox, manchettknappar, kläder, parfymer, skötväska, böcker, pandoraberlock till mitt armband, tavla, sällskapsspel, filmer, stövlar, Unicef gåvor till Afrika osv.
Vi är så tacksamma!

Julafton avslutades med att inviga spelet vi fick, "ryktet går"! Vi skrattade så att vi grät. Så kul!

Imorgon blir det annandagsfirande hos Alex familj i Helsingborg med den årliga danske fläsksteken :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som en härlig jul! Gillar att tomten misslyckades med masken. Jag och Kim ska också på bio snart. Längtar!

2012-12-25 @ 20:38:34
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Dansk julmat äter vi också, så himla gott!!:-)

2012-12-26 @ 21:53:54
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0