- Mitt smultronställe

Vi har ju som bekant flyttat tillbaka till Bunkeflostrand igen(flyttade härifrån i våras). Vi trivs 1000 ggr bättre i denna lägenheten än vad vi gjorde i den förra som ligger 2 hus bort, sist vi bodde här brukade jag alltid gå ner till havet och promenera och sitta och fundera. 
Mitt alldeles eget lilla smultronställe! Där i lika mysigt oavsett det är sommar eller vinter, full utsikt över bron och havet och man kan sitta där hur länge som helst med bara sina egna tankar som sällskap. Oerhört skönt, så där nere har jag tillbringat min Tisdag fram till nu.
Det är rätt tråkigt att vara arbetslös, aldrig varit det såhär lång tid förut. Men jag kan ju tyvärr glömma att hitta nytt jobb före jag föder bebisen. Klättrar på väggarna här hemma, och om jag inte kan få jobb måste jag hitta något annat att göra om dagarna så jag tar mig ut iallafall när alla andra normala människor är på jobb.
Tänkte kolla upp lite om vad det finns för gravid-vattengympa och sånt nere i stan och anmäla mig till distansplugg och läsa upp matte B så jag kan skaffa mig en riktigt utbildning sen. Som de flesta vet ska jag ju längre fram plugga till polis, men tänkte ge mig på en socionom utbildning före det. Det är min morot att se fram emot :)
Nu ska jag värma min frusna näsa och dricka en stor kopp Thé, min nya hemliga lilla kärlek. Passar på att lägga in lite bilder på mitt smultronställe.

Kommentarer
Postat av: Anniken

Hej Mathilde, minns du mig? :P

Hittade nyss din blogg. Jag får gratulera till den kommande lilla livet. Jag älskar allt som har med graviditeter och barnafödande att göra :)

Smultronstället verkar inte helt fel. Och att ha en morot i livet gillas! Har man bara drömmar och mål så kan man nå dem om man vill!



Hoppas allt annat är bra med dig nuförtiden.



Kram

2012-01-24 @ 15:11:20
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Thiilde

Hej! Haha, klart jag minns dig ;P Tackar tackar, fast är själv sjukt nervös inför allt med graviditeter och barnafödande, men kan andra kan väl jag ? :)

Hoppas allt är bra med dig med! Sett att du pluggar på bra på FB :)

Kram

2012-01-24 @ 15:24:49
URL: http://thiilde.blogg.se/
Postat av: Anniken

Ja jag var själv prematur, föddes i vecka 31. Vilken vecka är du i nu? Får hoppas att han/hon vill stanna inne länge nog. Men som du säger, Neonatalvården i Sverige är väldigt bra. Tack och lov! :)

2012-01-24 @ 22:23:15
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Anniken

Oj nu såg jag ditt svar. Svara gärna som en kommentar i min blogg så missar jag det inte om du vill svra på något nytt :)

Tro mig, kan andra så kan du. Jag har själv jobbat på BB/förlossning och sett alla dess olika människor och olika förlossningar. Förbered dig bara på vad som ska hända,hur det går till, hur du ska göra. Men läs inte eller kolla inte på dokumentärer med skräckexempel.

Tycker att vattengympa låter kanon. Har hört att det ska vara väldigt avlastande och skönt.

Det är fint med mig. Har bara drygt fyra månader kvar till sjuksköterskeexamen. Ska bli så skönt och kul att börja jobba! Men sen så är tanken att plugga vidare till barnmorska, där av mitt intresse för graviditeter :)



Sköt om dig!

Kram

2012-01-24 @ 22:28:00
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0