Ut med det gamla och in med det nya.

Välkomna till en nystädad blogg! :)
Har precis raderat alla mina gamla inlägg flera år tillbaka, känns ganska bra. Blir lite som en nystart, en garderobsrensning ungefär. 

Idag vaknade jag vid 10 tiden och gick upp och gjorde frukost åt mig och Alex, inget fancy fancy, kaffe och flingor :) Sen har vi åkt till stan och lämnat bilnycklar åt hans chef och nu är vi back igen.
Vädret är ju inte direkt inspirerande idag, men Alex har bett mig att ta denna dagen till att surfa runt och fönster-shoppa på nätet vad jag vill köpa till barnrummet och göra en inköpslista.
Ni anar inte hur mycket man faktiskt behöver köpa både till barnrummet och till bebisen innan han föds, jag gillar att vara ute i god tid och vara väl föreberedd så att jag inte missar något.
Hittills har vi bara fixat barnvagn och babysitter, så det ser väldigt tomt ut i barnrummet hittills. Men bråttom har vi inte, han är inte beräknad att födas fören den 9:e maj. Däremot läste jag idag att nyfödda bebisar måste blöjbytas ca 12 ggr per dag! - Fatta hur mycket blöjor det blir i veckan, eller i månaden! Haha, vi kommer att ha blöjor upp över öronen låter det som :) 

När det gäller namn har vi några förslag, självklart har både jag och Alex varsitt "favoritnamn" vi krigar lite extra för. Jag krigar för "Benjamin" vilket betyder "Lyckans son" och låter bra både på svenska och engelska, men min bättre hälft Alex tycker det namnet är fjolligt av någon anledning. Alex krigar för "Noel" som betyder "Jul" på franska, jag tycker också det namnet är fint...På ANDRAS barn! haha, tycker Noel lite är som ett "modenamn", typ så som Tindra och Saga var för några år sen. 
Annars gillar vi båda namnet "Adrian" , vi får se vad det blir sen när plutten föds :) Blir kanske något helt annat.
Well well, nu ska jag ta och surfa mig galen efter inspiration och prylar till bebis och bebisrum, tips och ideer mottages tacksamt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0