- Vecka 33 (32+0)

56 dagar till bf!
Barnet:
Ditt barn är ungefär 43 cm från topp till tå och väger ca 2,2kg. Kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Fostervattenmängden ökar inte längre utan är densamma. Hjärnan växer snabbt och barnets huvud ökar i storlek.
Mamma:
Om ditt barn har lagt sig tillrätta kommer det kännas behagligare för dig att andas och om du har haft magbesvär innan kan de försvinna nu. Du kommer att uppleva ett ökat tryck nedåt och du kan känna stickande känslor i bäckenet, det är helt ofarligt.

Här sitter jag med mitt kaffe och min äggmacka och tittar nyheterna, och så slås jag av tanken "Om några veckor sitter jag här med min son!" Är ju helt otroligt egentligen. Och som jag längtar ska ni veta, ska bli så himla spännande att se hur han ser ut också :) Alex har ju ganska "starka" gener i sin familj där alla hans syskonbarn är kopior av sina föräldrar, så jag tror det blir en liten blond mini Alex som tittar ut, men man vet ju aldrig. Jag föddes med massor av kolsvart hår för att sedan bli blond och sedan brunett.
Spännande!

Eller så är det en hund i magen? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0