- Vecka 34 (33+0)

Nu är det inte många veckor kvar tills bebisen tittar ut. Och det märks verkligen i mitt psyke. Jag tänker på det konstant nu verkligen, det sista jag tänker på när jag ska sova är bebisen och det första jag tänker på när jag vaknar är bebisen. Som jag längtar efter att få träffa honom! 49 days to go <3
Barnet:
Barnet är ca 44cm från topp till tå och väger ca 2,3 kg. Nu kan barnet själv bekämpa lättare infektioner med sitt immunförsvar. utrymmet minskar för varje dag och barnets rörelser blir större och långsammare.

Mamma:
Vätska kan samlas i kroppen och du märker det t.ex. på att dina ringar kanske inte passar längre, dina händer och fötter kan svullna. Din blodvolym har nu ökat med 50% men nu håller sig blodmängden konstant fram till förlossningen.

Jag:
Känner av halsbränna varje kväll nu och det är svårare och svårare att hitta en bekväm sovställning. Alex är tvungen att klä av mig byxor och strumpor, att böja mig ner själv är helt enkelt för omständigt med en bebis som pressar mot revbenen. :)

Magen idag

Kommentarer
Postat av: Carro - Mamma till sebastian

Wow! Superfin bild! :D Är ny här och gillar din blogg jättemycket! Grattis också :)

2012-03-21 @ 13:17:54
URL: http://carroahaokej.blogg.se/
Postat av: Emilia - 16 år & Mamma till Tatum.

sv; ah, jag med! :p



Snygg tatuering :o

2012-03-21 @ 16:09:55
URL: http://eemijji.blogg.se/
Postat av: Renata - gravid v. 31

Fin mage och snygg tatuering! Har tatueringen ändrats av att magen växt? Jag har nämligen två körsbär precis under magen och är lite rädd att de kommer sluta som två äpplen haha men än så länge verkar de rädd oberörda!



Lådorna köpte jag nyligen på Åhlens, så här i Lund vet jag att de finns kvar! De kostade 99 kr/ st =) Hoppas du kan hitta dem, de verkar riktigt bra. Sen kan man ha dem som leksakslådor.

2012-03-21 @ 19:59:58
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0