- trick or treat

Idag vankas det besök från storebror och svägerska.
Vi ska kolla på fotboll, baka pizzor och käka chips. Avslutas enligt tradition med sällskapsspel så att jag och Alex får vår dos av småtjaffs om vem som fuskar ;)

Häromdagen knackade det på utklädda halloween ungar på bus eller godis, så besvikna de blev när jag deklarerade att vi inte hade godis hemma! Så nu har jag precis varit och handlat massa med godis utifall att någon unge plingar på idag med, kan ju inte som nyinflyttad skapa sig ett rykte i grannskapet som "sur-paret" som nekar grannbarnen godis på halloween! ;)


Kommentarer
Postat av: elin

Ojoj, vi har inget godis hemma. Äpplen är säkert inte lika populärt :)

Svar: äpplen är ju de nya godiset har jag hört ;)
Thiilde

2012-11-03 @ 16:34:10
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Lisa

Äh, kommer ungarna på fel dag får de väl skylla sig själva. Men att ni kan leva utan att ha godis hemma tycker jag är svårare att förstå!

Svar: kom ingen unge igår, så vi åt godiet själva ;) haha
Thiilde

2012-11-04 @ 17:28:38
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sofia Werlin

Jag hade inte heller något godis hemma så här blev några besvikna barn som knackade på!!

Svar: hahaha, inte lätt ;)
Thiilde

2012-11-04 @ 19:03:45
URL: http://Sofija.blogg.se
Postat av: Alexsandra, mamma till Nils

haha, hoppas ingen kastade ägg på huset. Det gjorde vi när vi var små :P .

Vad söt han är eran gosunge! Han verkar tyckta det är roligt i hoppgungan. Måste komma ihåg att ta fram den till Nils :)

SV: Pyjamser är bäst. Så mysigt. Tips på några roliga pyjsamser?

Svar: nä vi slapp äggen, det var snälla spöken och häxor ;)Jag älskar randiga pyjamaser i alla dess märken annars. har en med smurfarna också ;)
Thiilde


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0