- Blommor och bin

Det där med hur barn blir till.. När det ska förklaras för ett barn...
Jag trodde att det skulle dröja några år innan jag sattes i den jobbiga kniviga situationen. Men tji fick jag, för igår ställde hannah's 4 år gamla son Elias den frågan till mig.
Elias: ..så innan låg Benjamin i din mage?
Jag: ja jo det gjorde han..
Elias: och sen kom han ut?
Jag: ja jo det gjorde han det med..(känner nu att samtalet är påväg att ta en spännande vändning)
Elias: men vad konstigt! Hur hamnade han där då? Kan du förklara det för mig?! Va kan du det?
Jag: eh hehe, alltså.. Hannah kan du ta över någon gång?!

Haha, jag känner lite nu att jag kanske borde ta och läsa på lite de närmsta åren om hur man förklarar för ett barn hur ett barn blir till.
För innan jag hinner blinka kommer min lilla bebis också vara 4 år och ställa mig samma obekväma fråga :)


Kommentarer
Postat av: Bella - med mini i magen

Sv: ja det är verkligen spännande :). Nej det hoppas jag med att jag slipper men vad det värkar så får jag nog gå över några dagar för än har det inte hänt något :/

2012-10-15 @ 16:10:45
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0