- svar

Fick nyss en kommentar av en läsare som jag tänkte slänga upp ett svar till;

Kommentar: Fin son och fin blogg! Har läst din blogg ett tag och med risk för att låta otrevlig så ville jag bara säga att det inte alls är bra att ha en 3 månaders bebis i Hoppgunga. Jag såg att han har suttit i den ganska länge nu, det är väldigt dåligt för rygg och nacke även om de verkar stora och starka. Den gäller från 6 månader och då ska man även använda den sparsamt eftersom den sliter på bebisens kropp. Hoppas du inte tar illa upp men ville säga det så du kan tänka på att kanske vänta med det så du inte riskerar framtida problem med hans rygg? Ha en bra helg.

Svar: tack så mycket:) jag tar inte illa upp av dina råd eftersom att jag förstår att det är skrivet i all välmening från din sida. Däremot tänkte jag klargöra lite så att du och eventuellt andra inte behöver oroa sig för Benjamins hälsa ;)
Han har fått sitta i sin hoppgunga TOTALT cirka 6 gånger och aldrig mer än mellan 5-10 minuter. Han älskar det varje gång och jag sitter med som stöd, och förövrigt är han ovanligt stark i både rygg och nacke för att vara nästan 4 månader. Jag har även rådfrågat med BVC som sagt åt mig att korta stunder ej är någon fara och att barnen säger till om de ej orkar. Sålänge det bara är så korta stunder iallafall. :)


Kommentarer
Postat av: Bella - med mini i magen

Sv: nej precis det har du så rätt i, att kallas pappa ska man faktiskt förtjäna :)

2012-09-23 @ 14:13:35
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Lisa

På min hoppgunga står det 4 månader! Vårt BVC säger också att det går bra i korta perioder

2012-09-24 @ 10:33:48
URL: http://mysansmorsa.vimedbarn.se
Postat av: Thiilde

ja precis, i min hoppgunga står det "från 4 månader eller när barnet kan sitta med stöd och hålla huvudet stadigt" . man märker nog själv rätt bra också när ens barn är redo, så länge man inte lämnar barnet i den själv lååånga stunder typ :)

2012-09-24 @ 10:57:14
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Undrar

Tack för ditt svar! Då förstår jag absolut. Visste inte alls det så jag är glad att du skrev hur det låg till. Va stor och fin din son har blivit! Tiden går snabbt :)

2012-09-25 @ 17:04:28
Postat av: Thilde

Kanon "undrar" :) ja tack, han växer verkligen så det knakar och tiden får alldeles för snabbt!:)

2012-09-25 @ 17:25:17
URL: http://Thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0