- kontrollanten

När jag var tonåring och bodde på Hassela så hade vi en dag i veckan "städdag" när alla ungdomar hade varsitt område i huset som skulle städas tipptopp samt då våra egna rum..
Det fanns en man i personalen som var väldigt noggrann när han sedan skulle kontrollera hur bra man hade städat, och jag fick i princip alltid städa om mitt område ett antal gånger, haha.
Och nu har jag fått en son, som fan ta mig är ännu noggrannare när han kontrollerar min dammsugning här hemma! Jag dammsuger varje dag för att han ska kunna vara på golvet utan att sen bli hopblandad med en dammråtta, men ungen lyckas fan ta mig ändå åla runt 10 minuter efter dammsugningen och plocka upp dammkorn, brödsmulor och strumpludd att stoppa i munnen kvickt som attan! Och när jag då för tredje gången för morgonen plockar fram dammsugaren sitter han nöjt och iakttar mig när jag flänger omkring med förstoringsglas (liten överdrift).

Det var lättare förr! ;)

Bild på en liten mini Benjamin som precis hade lärt sig att hålla upp huvudet på mage <3


Kommentarer
Postat av: Lisa

Och redan när han var så liten spanade han in dammråttorna (ser det ut som med den blicken!). :)

2013-04-19 @ 14:09:18
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Hassela, vad är det? *nyfiken i en strut!*

Herregud, v 17?! Vart tar tiden vägen, snart halvvägs ju!:-D

2013-04-19 @ 19:22:01
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: En flicka som är stark

Gud så söt bild! Jag bor på behandlingshem och vi har också en städdag. Dock är inte personalen så noggrann om det så man kommer lindrigt undan ;)

2013-04-19 @ 19:42:03
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Amanda

Haha, det var tyvärr exakt det jag gjorde! Istället för att avsluta dopförklaringen med en pinsam tystnad började jag dra in bröllop. Idag gifter man sig inte på grund av tron utan för att det är en fin högtid som man planerat länge. *ännu mer pinsam tystnad* Amanda borde vara tyst nu men nej hon fortsätter: man lovar ju Gud att vara tillsammans till döden skiljer en åt men idag är det ju ganska mycket skilsmässor..

Ungefär här avbröt prästen och tackade för sig. Jag som bara ville avbryta den pinsamma tystnaden..

2013-04-20 @ 09:38:39
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0