- duscha själv

Före vi flyttade, hade vi ett badkar. Och Benjamin fullkomligen älskade att bada och plaska i det med Alex. Sen flyttade vi, och duschkabinen var inte lika populär.. Varje gång vår smutsiga unge behövt bli ren i den har han gråtit när vi satt igång duschstrålen, att skölja ut schampo har varit en kamp på liv och död med arg unge.
Igår löste jag det genom att stänga in Benjamin i duschen med duschstrålen på låg styrka. Han grät lite. Och jag upprepade "vatten, åh vad kul, vatten!" med mer entusiasm än vad som anses friskt.. Men det funkade! Plötsligt tyckte Benjamin att det var det roligaste som fanns att få sitta själv och leka i duschen och dricka vatten från slangen, schampot sköljde han själv av!
Jag är rätt stolt.. Haha


Kommentarer
Postat av: Amanda

Glada unge!!

2013-08-20 @ 08:03:05
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Lisa

Underbara Benjamin! Och jag gillar din parenting-style!

Folk är fan inte kloka! Min syrra jobbar ju på dagis, och en unge där snubblade på gräsmattan när han gick och slog huvudet i en bänk. Föräldrarna lackade loss totalt och undrade varför "ingen var där". Jag var där, sa Frida, och såg det. Men jag kan inte flyga och hann inte fram. De blev skitsura. Undra om de har vadderat sin unge hemma? Han lär ju aldrig ha fått åka rutchkana i alla fall.

2013-08-20 @ 19:14:59
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Trixie

Herregud så söt han är!!

2013-08-30 @ 19:39:27
URL: http://triix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0