- update graviditet

Nu har det gått ett tag sedan jag senast skrev något om graviditeten med lillebror(som vi nästan helt bestämt namn på nu). Jag är i vecka 34, och förra veckan var jag inne på ett ultraljud som visade att jag hade alldeles för lite fostervatten(har man det kan de ibland behöva plocka ut bebisen) så jag fick gå på ett till ultraljud någon dag senare för att se om det hade ökat något, vilket det tackolov hade gjort! :) men istället nu så går jag på 1-2 ultraljud i veckan för att hålla koll på vattnet så att det inte sjunker under gränsen igen.
I övrigt så är denna graviditet inte alls så där "mysig" som på film eller som när jag väntade Benjamin. Jag sover som mest 4 timmar per natt, och ofta inte ens det, pga stökiga grannar, kramper i benen, sammandragningar, toalettbesök, bebis i magen som sparkar FÖR vilt, Benjamin som vaknar och letar napp eller sambo som snarkar. Den lilla sömnen, och fullspäckade stressade dagar med en ettåring kombinerat med sedvanliga gravidkrämpor, gör att jag nog inte är en dröm för min omgivning just nu. Och jag är så tacksam över hur mycket min bror och svägerska, framförallt, har ställt upp senaste tiden för mig!
Men, nu är det iallafall inte lång tid kvar innan jag får belöningen för dessa månaderna och glömmer bort det direkt och bara gläds åt resultatet! <3

Bild på lillebror i magen idag. (Med hand framför munnen)


Kommentarer
Postat av: Kim

Fin bebis det dära! <3 och stark och duktig mamma!!

2013-08-29 @ 20:25:20
Postat av: Cuison

Ja.. tänk, snart har Benjamin en liten lillebror! Jag är faktiskt jätte(jättejätte)avis men tror inte jag skulle orka med en till graviditet.. inte än på ett tag i alla fall. :)

2013-08-31 @ 22:27:02
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0