- barnens sovrum

Senaste tiden har Benjamin vägrat att sova i spjälsängen på sitt rum, och det har vi löst genom att han har fått sova i våran säng tillsvidare i väntan på att vi skulle köpa en växasäng till honom i januari typ.. Men efter ett bråk med sambon häromdagen huruvida det var mest synd om mig som ligger i mitten mellan ett barn som ammar och river mig hela natten och ett annat som ligger och sparkar mig i ryggen och ansiktet i sömnen, eller om honom som tvingas sova på soffan vissa nätter och därav ej somnar förrän sent eftersom han tydligen inte kan låta bli att spela Xbox om han befinner sig på soffan.. Vi ansåg båda att det var mest synd om en själv. Så, därav valde vi att åka till Ikea redan igår istället och införskaffa en växasäng åt Benjamin. 21.30 igårkväll var den monteras, och Benjamin var stolt som en tupp och drack sin välling där. 
Ikväll blir försök 1 att natta honom i egen säng på eget rum igen. Jag ser framför mig en mysig stund ihop i hans säng med sagobok och kramar tills han fint somnar, vi får väl se.. ;)

Såhär ser barnens sovrum ut numera, det som saknas mest nu är gardiner. Och de är beställda och kommer i januari :) annars ser det väl ganska mysigt ut?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättefint! Håller tummarna att det gick bra med nattningen ikväll!

2013-12-04 @ 20:24:04
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cuison

Vilket fint rum pojkarna har! Här hemma sover ungen mellan oss jämt trots att hon har säng i sitt egna rum. Efter vår resa till Thailand blir det dock andra bullar.. det börjar bli dags för dom vuxna i familjen att faktiskt få sova en hel natt utan att bli sparkade i ansiktet. :)

2013-12-05 @ 09:41:00
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0