- mammas fel

När Benjamin var 3 veckor gammal ungefär, var vi och åt lunch på en uteservering och jag hade lilla Benjamin i mitt knä. Jag skulle böja mig fram för att ta något, och stötte i Benjamins lilla pluttehuvud i bordskanten.. Vilket ledde till ett litet litet rött märke på hans lilla lilla panna i säkert 15 minuter!
Det retade Alex mig för då, och det är något han aldrig har glömt..!
För varje gång sedan dess som Alex har kommit hem från jobbet och sett tillexempel ett litet millimeterstort blåmärke eller rivsår någonstans på Benjamin så har han utbrustit;
"- stackars pappas lilla pojke, vad har dumma klant mamma gjort mot dig idag..?"

Jag oroar mig för när Benjamin faktiskt börjar få blåmärken på lekplatsen om några år, oj oj oj vad Alex kommer vara på mig då om "oaktsamhet"...

Kanske bäst att jag rullar in ungen i bubbelplast redan nu?! ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag träffade en av Siennas kompisar på bvc igår. Ungen var så täck i blåmärken att folk hade påpekat för föräldrarna "jaså, Hugo har börjat ställa sig upp?". :P Nu kommer en period i ungarnas liv där de ser ut som leopardblandningar oavsett hur klumpiga eller oklumpiga mammo de har. /medklumpen

2013-02-20 @ 10:29:41
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Renata

Det är lugnt, de brukar ju hämnas... Som bajs i badkar till exempel!

2013-02-20 @ 12:08:22
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Sofia - ett bättre du

Åhh lilla plutten då... det är ju sådant som händer, jag kommer ihåg när vår lilla var typ ett halvår och jag bar henne och var lite stressad och vände mig om och råkade "slå" in henne mot dörren som var öppen. Inget allvarligt såklart, men ändå... snacka om att jag har fått höra det :)

2013-02-20 @ 12:11:40
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0