- working mother

Jag har fått jobb!
Igår var mitt första pass, 17.30-23.30 som personlig assistent till en person i Skurup. Jag har aldrig arbetat med sånt tidigare, och hade väl en förutfattad mening om att det skulle vara chill som tusan och att jag mest skulle sitta i ett hörn och läsa en bok.. Så fel jag hade!
Av alla de jobb jag har haft i mitt liv, har jag aldrig behövt använda min kropp så mycket som med detta.
Jag var hemma vid 00 inatt, öm överallt och somnade vid 01, klockan 07 tyckte Benjamin att det var morgon, 08 öppnades dörren och min storebror tittade in på en kopp kaffe.

Ikväll är det dags igen, 21.30-23.30 kort pass på 2 timmar. Jag är stolt och glad!
Jag ska vara hemma med Benjamin på dagarna och arbeta som en häst vissa kvällar och helger. Det borde väl ge mig några pluspoäng på "super-mamma" tavlan? ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättebra! Grattis! Får du skriva vad personen du jobbar med harför handikapp, eller bryter det mot tystnadsplikten?

2013-02-19 @ 10:43:53
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Skönt att dryga ut mammapenningen lite! Och grattis till jobbet!:-)

2013-02-19 @ 19:26:37
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0