- våga vara stolt

Idag har jag mått dåligt, riktigt dåligt. Inget kan få en att bli så ledsen, som när en man känt i 8 år säger saker som träffar en rakt i hjärtat. En person som vet vilka knappar man ska trycka på för att göra så stor skada som möjligt.

MEN, nu är jag istället otroligt stolt!
Jag är stolt över mig själv!
För idag har jag rannsakat mig själv, och jag har all anledning att vara stolt!
Jag är inte längre den jag var när jag var yngre.. Jag har växt upp!
Jag är inte längre 16 år, thilde som 16 åring är inget att vara stolt över.. Men den jag är idag är någon att vara stolt över, med råge!

Jag har tagit ansvar för mitt liv, arbetat som en dåre, tjänat pengar, skaffat lägenheter, tagit mig ur destruktivitet både på personligt plan och i förhållanden. Jag har mognat, utvecklat en moral och empati som heter duga.
Jag har vänner som uppskattar mig.
Jag har skaffat en sambo som kompletterar mig, som jag gör lycklig och som gör mig lycklig.
Tillsammans har vi fått en son, en son som jag är en bra mamma åt. En utomordentligt bra mamma är jag faktiskt. Han är hel och ren, tillfreds och lycklig. Min nummer 1.

Jag vet att min framtid är ljus, jag vet att jag är en bra människa. Varför ska jag fortsätta att må dåligt över den jag en gång VAR, när jag kan vara stolt över den jag ÄR?!

Nu släpper jag denna dagen, med vetskapen om att jag är bra precis som den jag är.


Kommentarer
Postat av: renatas.blogg.se

Bra där Thilde! Konstigt hur man ibland kan låta andra människor påverka oss negativt och få oss att tvivla på oss själva. Såna människor mår säkert jättedåligt själva och vill trycka ner andra så de också mår skit. Nätack eller hur?!

Kram

2013-01-22 @ 19:43:50
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: renatas.blogg.se

Bra där Thilde! Konstigt hur man ibland kan låta andra människor påverka oss negativt och få oss att tvivla på oss själva. Såna människor mår säkert jättedåligt själva och vill trycka ner andra så de också mår skit. Nätack eller hur?!

Kram

2013-01-22 @ 19:43:53
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Bra där! Kommer alltid finnas folk som vet vilka knappar de ska trycka på, och vill hålla en tillbaka på ett eller annat sätt...

Sv. Undrar också vart bebis håller hus.. Misstänker tre alternativ; 1 hon är lite korkad och försöker borra sig ut genom själva magväggen, alternativt sparka sig ut...
2 hon väntar på flytt och eget rum (30/4)
3 hon väntar tills det är varmare ute...
Hur som har hon fel... Hon ska komma NU!

2013-01-22 @ 19:57:48
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: cizzi

Du är en fantastiskt människa Thilde. Jag kände inte 16-årigt Thilde men jag kände 17-åriga thilde och trots lite konstigheter va även hon en underbar person. Låt ALDRIG någon försöka trycka ner dig. Du är stark, vacker både på in och utsidan och en otroligt bra mamma.

2013-01-22 @ 21:40:48
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: Lovisa

Du är en fining... det är vad du är:D ( Och alla var vi väl hopplösa som 16 åringar?? Jag var katastrof!)

2013-01-23 @ 08:23:13
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: Natalie

Hej! Känner inte dig överhuvudtaget. Men har läst din blogg ett bra tag (aldrig visat mig här i kommentarfältet tidigare, men känns som att det är dags nu!) du verkar vara en fantastisk person. Varm, humoristisk, sarkastisk (älskar!), fin mamma och väldigt kärleksfull.
Det är bra att du står på dig och är den du är - och är stolt över det. Det kommer du långt på.

Kram till dig.

2013-01-25 @ 16:02:39
URL: http://natalieniska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0