- flytten

Nu har vi flyttat! :D
I lördags morse var det dags, klockan 8 rullade Alex in med flyttbilen och all flytthjälp var samlad och alla lådor packade. Jag och Benjamin tog tåget till nya lägenheten i Ystad medan grabbarna fick svettas. Klockan 12 var allt inne i nya lägenheten och min uppgift då blev att gå och köpa pizzor, när jag ville ge dricks till bagaren sa han att han hellre tog mitt telefonnummer och kunde hjälpa mig bära hem pizzorna.. Min respons på det blev att stiga fram från disken och skjuta fram gravidmagen mot honom med ett leende, något som ledde till jubel från hans kollegor som sen inte kunde sluta skratta åt sin bror haha. Alex respons när han fick höra det var "där beställer vi aldrig igen.."
På lördagskvällen var allt monterat och uppskruvat, på söndagen alla lådor upp-packade och igår kunde vi i lugn och ro börja köpa småsaker att påbörja vår nya "hemtrevnad" med.
Nu bor vi här, och varje morgon vi vaknat och solen har skinit in genom fönstret har vi bara gottat oss i hur skönt det är att vi flyttat hit! Vi bor bara meter från alla affärer och restauranger, har en park på ena sidan med perfekt lekplats och sen har vi klostret med ankdamm på andra sidan. Helt underbar kontrast mot hur det var att bo i Rydsgård, även om vi inte ens bodde där ett halvår.

Här kommer vi trivas bra! Gigantiskt Tack till Mattias, Sebbe, Jonathan och Sebastian för utomordentlig flytthjälp!


Kommentarer
Postat av: Anniken

Välkomna till Ystad! :)

2013-07-24 @ 09:48:19
URL: http://anniken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0