- klagan

Jag är så slut att jag skulle kunna börja gråta vilken sekund som helst. Detta kommer bli ett "klago-inlägg"..
Dagen igår var som sagt både lång, tuff och krävande. Natten blev inte bättre, jag är gravid i vecka 30, vilket betyder att mina nätter redan är dåliga pga stickningar och kramper i benen och otaliga nattliga toalettbesök, lägg på det till en unge som vaknar 01 och är vaken till 03 för att sedan bara sova vidare till 06, och ni får en väldigt sliten thilde med inte många minuters sömn. Att barnet sen fortsätter dagen på samma tema som igår med konstant trots, gör inget bättre. Ändå ska disken diskas, tvätten tvättas och barnet lekas med.. Han får utbrott på mig vid varje måltid, jag testade vid lunchen att sätta honom i sin matstol framför tv'n för att se om den kunde distrahera så att han åt idag.. Resultatet blev att han åt några korvbitar och sedan tog näve efter näve med makaroner och slängde runt i hela vardagsrummet medan han skrattade förtjust. Middagen testade jag att köpa "plock-sallad" att ge i vagnen, det var samma då-en bit i munnen och resten på marken. Och om jag så mycket som ens försöker att mata honom lite, så blir han argare än argast. Låt dagen imorgon bli bra, ge tillbaka min gamla glada snälla ettåring!
Sa jag hur trött jag är?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch, stackare! Men strunta i att få panik över maten; han svälter sig inte. När han börjar kasta så ta det från honom, så är han förhoppningsvis vrålhungrig nästa måltid och har inte tid att kasta saker mellan hetsätandet. Annars testa gangnam style. :P

Schamporingen kommer från Ica maxi. Sienna vägrar ha den på sig. Surprise, surprise.

2013-07-30 @ 18:26:26
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0