- sambons kärlek, till sig själv

Alex lagar inte mat särskilt ofta, och med "inte särskilt ofta" menar jag att han lagar mat kanske två gånger i månaden i snitt.. Men när han väl lagar mat, oj oj oj vad man får höra det då! Killen som brukar ha kakao på risgrynsgröt för att "kakao och kanel ser likadant ut, alltså måste det smaka likadant!", den killen är plötsligt mästerkock två gånger i månaden.

Idag lagade han varmrökt grillad lax, och nu har det gått 45 minuter sedan vi åt... Och han sitter fortfarande och berömmer sin kok-konst och pratar termer han hört kockarna på tv använda...fast i fel sammanhang! Det är aromer hit och lemoncello dit (fråga inte..) men ja, gott var det!
När han bjöd på wallenbergare förra sommaren tjatade han om hur grymma de var i 8 månader, och han har precis slutat skryta om när han flamberade whiskey-fläskfilé i vintras.. Jag undrar hur länge jag ska få lyssna om den eleganta flaxen med laxen? ;) haha <3

https://cdn2.cdnme.se/930269/7-3/pic_51d18aae9606ee7b183628c3.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, jag känner igen detta. Bara det att min sambo skryter om vilken god mat han har lagat när han har stekt färdigköttbullar och vispat ihop pulvermos.... Men det där såg ju faktiskt väldans gott ut! :-)

2013-07-01 @ 18:49:21
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Haha låter precis som min man, han lagar sällan mat men de han lagar skryter han om i evigheter, jag kan fortfarande höra om den första måltiden han lagade till mig för fyra år sedan haha! Och hans kantarellstuvning pratar han om så fort han ser en kantarell och de var nog 1-2 år sedan han gjorde den haha!

2013-07-01 @ 20:31:43
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Cuison

Hahaha.. underbart! Min kille är typ tvärtom.. jättekritisk mot sin egen matlagning (men han gör så hiiimla god mat!) och kräver alltid en 1-till-10-utvärdering. :)

2013-07-03 @ 05:04:27
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0