- v23 och oro

Är nu i vecka 23, med 125 dagar kvar till beräknad förlossning. Enligt min app i mobilen är barnet nu cirka 30 cm långt och väger cirka 500 gram.
En liten ömtålig krabat fortfarande, och jag har fått ett nytt utbrott av min "gravid-herpes" som jag kallar det eftersom jag bara får det när jag är gravid. Min rygg är täckt av de smärtsamma blåsorna och jag var precis på vårdcentralen och fick medicin utskriven.. Medicin som de ej vet om/hur barnet påverkas av. Och detta är min andra runda denna graviditeten. Det känns allt annat än bra, känner mig som en försökskanin och blev inte direkt lugnad när doktorn sa att barn kan bli missbildade även utan påverkan av mediciner samt att skulle jag föda nu kanske barnet dessutom överlever ändå.. Måttligt lugnande, som sagt.

Bild på magen vecka 6, och magen nu vecka 23. Det bor iallafall en livlig liten miniklump i min mage som konstant sparkas och möblerar om där inne <3


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jäkla läkare! Fast oftast är ju mediciner ofarliga, bara att de inte vågar lova något innan de testats tusen gånger om. Synd att de inte kollade upp svininfluensa-vaccinet bättre bara. Jag tror att det är en ursöt liten frisk krabat som ligger där inne och bökar runt.

2013-06-10 @ 11:34:44
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cissi

Kommer säkert gå bra, men är så jobbigt när de säger sådär... Skulle ta en medicin när jag hade Emma i magen som de konstaterade att de inte sett några fosterskador när de testat på grisar - känns ju lovande ;)

2013-06-10 @ 14:08:12
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Kim

Åh så himla onödiga kommentarer!
Men jag tänker såhär: om läkaren väljer att skriva ut läkemedel till dig när hen (fick jag med det ordet i löpande text också!) vet att du är gravid, måste det ju innebära att läkaren inte ser några risker med det.
Kram!!

2013-06-11 @ 09:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0