- Ystads djurpark

Idag bar det iväg till Ystads djurpark ihop med Erika, Emil, deras barn och även 12 andra släktingar till dem!
Vi hade otrolig tur med vädret, regnet slutade när vi gick genom entrén och startade igen lagom till vi åkte hem, win!
Benjamin älskade varje sekund av dagen, då han även fick passa på att inviga sina nya fina didrikson regnkläder han fick igår. Hans favorit djur var visserligen Erikas farfars hund, men utöver den var nog getungarna (kid'en?) (källingarna?)hans favoriter pga att han fick klappa dem.
Jag själv personligen, sken upp lite extra när jätte-sköldpaddorna valde att para sig framför oss, samt när gigant-grisarna blev galna varje gång Alex nöffade åt dem(finns på film för de nyfikna!).Erika sken mest upp varje gång mitt synfel visade sig, t.ex när jag kallade antiloperna för lamor och nån fågel för känguru..(måste hämta ut nya linser!)
Well, en underbar dag har vi haft :)

Bilder från dagen, samt Benjamin på sin nya elefant-gunga han fick av sin mormor igår.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag fattar hur en fågel kan se ut som en känguru... men en antilop och en lama?! Wtf!!

2013-07-05 @ 19:48:07
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0