- det där med socker

År 2012, januari, en höggravid Thilde;
"- Nej alltså Heffaklumpen (Benjamins namn i magen) kommer minsann INTE få smaka godis och sötsaker förrän han är minst 4-5 år!"

År 2013, mars, jag konstaterar att min 9 månaders som redan smakat; choklad, sockerbulle, lussebulle, glass, pepparkakor OCH ostbågar..
Oj oj oj, men jag tröstar mig med (och försöker intala mig) att detta endast beror på att han ändå inte vet skillnaden, att jag bara låter honom smaka eftersom han vill smaka allt vi äter, och jag har för dålig självbehärskning med att vänta med glassen ända till han sover på natten!

Så fort han är stor nog att förstå vad det är kommer han inte få annat än frukt.. Jag lovar..


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, äh! Det där ser ganska smaskigt ut!:-)

2013-03-12 @ 06:06:46
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Lisa

Sådär sa jag med! Även jag har svårt o hålla fingrarna borta från godsakerna tills My somnat så hon har fått smaka en hel del hon med. Men glass är ju ett måste när solen tittar fram?!

2013-03-12 @ 07:38:57
URL: http://mysansmorsa.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0