- barnmorska och v20

Jag har nu hunnit gå halva tiden i graviditet nummer två och är inne i vecka 20. Jag har fått en liten bula på magen, men den är inte mycket att skryta med än så länge, haha.
Lill-klumpen i magen är redan väldigt aktiv och Alex kan också känna buffarna vilket är kul :)
Igår var jag hos barnmorskan, vanlig rutinkoll och jag fick lyssna på hjärtslagen. I övrigt känner jag stor skillnad denna graviditeten jämfört med förra året när jag väntade Benjamin. Jag har redan rätt mycket sammandragningar och får ont i kroppen vid minsta ansträngning, redan börjat få foglossning vilket är rätt surt. Med Benjamin kunde jag liksom gå powerwalks utan problem även när jag hade gått över tiden.. Det tror jag tyvärr jag kan glömma denna gången.

Bild på mig, nu i vecka 20 <3


Kommentarer
Postat av: Cuison

Du är helt fantastisk som orkar vara gravid samtidigt som du är hemma med Benjamin. Se till att få så mycket vila det bara går emellanåt! :)

2013-05-22 @ 13:36:55
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Amanda

Lilla gosmagen! Tänk att du redan är halvvägs, tiden går så fort!

2013-05-22 @ 14:04:50
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Lisa

Segt att denna graviditeten är värre. Hade det funnits nån rättvisa hade den ju varit enklare nu när du har fullt upp med en unge redan. Men håll ut, för om bara 20 veckor (!?) kommer en liten sötnos som alla kommer bli såååå kära i! (får man nämna lillkillens namn?)

2013-05-22 @ 18:56:33
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0