- för 1 år sen idag

Idag, för exakt 1 år sedan, hade jag gått över tiden 14 dagar med Benjamin.
Jag var måttligt trött på att vara gravid, och hade nästan vant mig vid tanken på att jag skulle vara gravid resten av mitt liv!
Men, 06.00 morgonen den 23:e maj vaknade jag äntligen (?) med värkar! Jag vågade inte säga något till Alex, utifall att det var falskt larm, så jag lät honom åka ovetandes till jobbet. När klockan var 10 hade jag väldigt ont av värkarna som kom var 3:e minut, så jag gick helt enkelt ner och satte mig på en stadsbuss in till förlossningen. (Alex kallade mig galen när jag väl ringde efter honom och sa att bebisen är påväg ut nu och att jag hade tagit bussen istället för att ringa honom)

Så denna dagen, för exakt 1 år sen, låg jag och födde barn, med 40 graders feber, i många många timmar! För som ni vet, föddes han ju inte förrän den 24:e maj
Om ni vill läsa om förlossningen kan ni klicka på länken http://thiilde.blogg.se/category/forlossningsberattelse.html

(Bild ur min kamerarulle på mobilen, alla de sista bilderna före Benjamin och alla de första bilderna med Benjamin)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Denna gången ska du inte gå över. Du får börja muta sjukhuspersonalen redan nu.

2013-05-23 @ 19:06:05
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Kim

Sen jag själv fick barn har jag svårt att hålla tillbaka tårarna av att se såna bilder. Minns lyckan i heeeela kroppen.

Grattis till lillen och grattis till dig - ett år som mamma!

2013-05-23 @ 21:15:04
Postat av: Amanda

Satte du dig på en buss med värkar kvinna?!

2013-05-23 @ 22:11:00
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis fina Benjamin på ettårsdagen!!

Men din toka! Du tog alltså bussen till förlossningen med värkar?! Det var faktiskt en sak de tog upp på vår föräldrautbildning innan; att man inte skulle åka kommunalt in utan det är bil eller taxi som gäller, och jag undrade om det verkligen finns någon som tar bussen. Nu fick jag svaret ;)

2013-05-24 @ 22:42:47
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0