- helgen som jävlades

Helgen började helt perfekt igår, Lisa och Kim kom hit med Sienna på lite impuls grillning och humöret var på topp! Alex fick snylta öl av Kim och Sienna fick snylta leksaker av Benjamin. Jag råkade dissa Lisas utseende, och hon dissade.. Ingenting, hon har bättre uppfostran ;p
Efter maten blev dock Benjamin sämre igen och från ingenstans geggade hans ögon igen, bra att sambon, den enda i hushållet med körkort, hade snyltat av Kims öl och inte kunde köra till barnakuten... Fick ringa hit mina föräldrar, och medan de är påväg hit passar Alex på att fälla ungen mot bordet=spräckt läpp och uppskrapad haka på en redan risig unge..
Där någonstans började jag känna att läkarna skulle ringa socialen och att dagen knappast kunde bli värre snart. Och min underbara storebror passade då på att skicka väldigt icke peppande sms.
Jäkla kaos dag! Men väl på akuten fick Benjamin antibiotika och redan idag mår han bättre. Inget gegg i ögonen, febern har äntligen gett med sig, det enda som kvarstår är hans matvägran..

Well, nya tag imorgon! Ultraljud ;) vad tror ni de blir för kön? Lillasyster eller lillebror?

(Bilder på; min brors sms till mig, Benjamin påväg till sjukhuset, två lekande "friska" Sienna och Benjamin, och slutligen en zoombie dålig Benjamin i min famn på akuten)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, lilla fina pyret, mormors älskling! Och stackars er. Skönt det löste sig. Pappa fick äta kremerade baconlindade kycklingbröst men det gjorde han så gärna.
Sebastian är krass han! Kramar!!

2013-05-05 @ 15:58:06
Postat av: Lisa

Haha din bror är rå!!

2013-05-05 @ 18:49:09
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Men stackars er! Herregud, nu håller vi tummarna för att det vänder snart. Jag tror ju lillasyster men som sagt, har aldrig haft rätt så det kommer att bli en lillebror!;-)

2013-05-05 @ 19:14:00
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0