- Bvc ångest

Idag var det 1,5 års kontroll på Bvc för Benjamin. Jag var mest nervös inför hans vaccinationsspruta, och hade därför inte en tanke på att något annat kunde vara "fel".. Började kanonbra, Benjamin stylade loss med att stapla 6 klossar på varandra innan det välte, ritade på pappret med kritan, visade att han visste vad alla kroppsdelar hette och så vidare.. Sen var det dags att väga och mäta. Han hade växt massor på längden och var nu 86 centimeter, men vikten hade bara ökat 500 gram på 6 månader. Så hans viktkurva har i princip legat helt platt sen han var typ 9 månader. Enligt Bvc ska de följa sin viktkurva, så de skickade en remiss till barnmottagningen som ska utreda varför Benjamin inte verkar ta upp näringen i maten tillräckligt, för han äter ju bra. Sålänge ska vi spetsa hans mat med så mycket smör och grädde vi kan.. Jag hoppas viktstoppet beror på att han rör sig mycket bara, och att han inte har något fel i magen eller intolerans mot något :( 
Sprutan gjorde ont, men trots det ville han ABSOLUT inte gå hem från Bvc och lämna alla roliga leksaker. Till slut fick hans moster "Na!" Muta honom med en skumtomte för att han skulle följa med.

En lite tjockare Benjamin förra året till vänster, och en lite smalare Benjamin igår till höger. 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller tummarna att det bara är som han rör sig mer! Kollade upp Siennas ökning. 780 g på 7 månader. Så det är inte så jätteimponerande heller, men eftersom hon ligger på en låg kurva så följer hon den. Hoppas att Benjamin bara bytt kurva!

2013-11-29 @ 19:30:17
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cuison

Åh det är nog ingen fara! Jag börjar bli så trött på BVC och deras jävla kurvor. Jag har levt med viktnoja över min unge sen hon föddes. Idag är hon 81 cm lång och väger bara 9 kilo. Men, hon är superfrisk och superglad. På sätt och vis tycker jag att det får räcka. Men, samtidigt är det ju tur att man snabbt får hjälp när vikten dalar. Håller tummarna för Benjamin och hans kommande feta, gräddiga mat. ;)

2013-11-30 @ 06:54:26
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Renata

Jag tycker absolut ni ska kolla upp det men jag tror inte du ska oroa dig... Benjamin har ju alltid legat på plussidan, hade han fortsatt med den kurvan hade han ju rullat ner för rutschkanan nu ;) hehehe kramar!!

2013-11-30 @ 09:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0