- min kropp

Vissa av er kanske minns att jag tappade otroligt mycket vikt när jag ammade Benjamin, och efter 3 månader kunde jag inte amma honom mer än på nätterna längre pga det.. Denna graviditeten försökte jag därför att lägga på mig lite extra i vikt för att ha mer tillgodo inför amningen. Och nu har jag ammat i 13 dagar, druckit saft istället för vatten och knarkat kakor och godis mellan måltiderna..ÄNDÅ är mitt BMI redan nere på undervikt! Klart att jag uppskattar att slippa gå runt med ett "efter gravid-däck" runt magen så som vissa får, men det vore härligt att kunna amma längre utan att tyna bort helt! Mer kakor? 


Kommentarer
Postat av: Anniken

Det är orättvist det där med vikten. Vissa jobbar med sina extra kilo vissa med sina underviktskilo.
Bara du mår bra iaf!
Grädde i maten, många måltider, ja mycket mer finns det inte att göra tror jag.
Kämpa på! Hoppas amningen fortsätter att fungera!
Säg till om du vill ses någon dag .
Kram

Svar: Precis, ja men jag blir så trött när jag tappar för mycket. Och tillslut försämras ju mjölkproduktionen med :/ grädde är alltid gott!
Ja, absolut vill jag ses! Ska bara få lite mer rutin på allt så borde vi nog kunna pricka in en fika om nån vecka? :) kram
Thiilde

2013-10-16 @ 12:36:17
URL: http://anniken.blogg.se
Postat av: Cizzi

Mer RIKTIG mat vännen. Och typ en gainer emellan måltiderna.

2013-10-16 @ 12:42:14
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: Veronica, Mamma till 4livliga!

Kan du inte kombinera med näringsdrycker:)?
Du, du har en otroligt vacker tatuering på magen iallafall!

Svar: Jo jag har funderat på det med, men de flesta är så jäkla äckliga! Kanske de med choklad då då ;p Tack! :)
Thiilde

2013-10-17 @ 16:16:28
URL: http://4livliga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0