- memory lane

Tänkte ge mig på en ny kategori här i bloggen, en minneskategori med random halvkul minnen från mitt (snart) 25 åriga liv. Premiärdagen till ära bjuder jag på 3 olika minnen som satt sig i mitt spånhuvud;
 
Minne nummer 1- när jag var 9 år fick jag ett par boxertrosor av min mormor, de var vita med bred resår. Jag var så stolt och valde att ta på dem en dag vi hade gymnastik i skolan, så att klassen skulle kunna se dem, typ, eller nåt.. (Skum unge indeed) och i omklädningsrummet efter gympan fick en tjej (Christina) syn på dem, och responsen kom direkt; "-TITTA! Mathilde har kalsonger på sig!!!" Och alla började genast skratta åt mig.. Behöver jag berätta hur ledsen jag blev, och hur jag slängde trosorna direkt när jag kom hem? 
 
Minne nummer 2- en favorit i repris, thilde 10 år simtävlar, pristagarna ska precis ropas ut, "who let the dogs out" spelas i högtalarna.. Thilde sjunger högt och tydligt när musiken tystnar och hela simhallen är tyst "SOLEN I DAGSHAMN! Voffvoff voff!" Jag vann brons, högröd.. Har även senare gjort bort mig som tonåring och sjungit "ring polisen och be dem skicka nån för jag har mat till dem sjuka" istället för "babylonsjukan"... Sorry Timbuktu 
 
Minne nummer 3- en klassiker, frågade en bekant på min gamla praktik som jag tyckte hade varit gravid i evigheter om inte hon skulle föda snart.. "Jo, jag födde för 2 månader sen.." Jag gick aldrig tillbaka till den affären igen. 



Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahha. Nummer två!!!! :D

2014-04-14 @ 21:48:43
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Cizzi

HAHAHAHAHA 😂
Du är så jäkla underbar! HAHAHAHA orkar inte!

2014-04-15 @ 18:25:31
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: Rebecca

HAHAHAHAHA skrattade ihjäl mig till nr 2 :D

2014-04-16 @ 11:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0