- mål

I juni visade vågen 53 kilo till mina 183 centimeter, jag var inte smal, jag var benig med slappa lår och rumpa till följd av mina två täta graviditeter.
Jag fick ångest när jag såg mig i bikini på bilder, höftbenen som stack ut var inte så vackra.. Då beslöt jag mig för något nytt, att för en gångs skull inte lägga fokus på att bara trycka i mig all skit jag ville, visst skulle det leda till att jag la på mig några kilon, men det skulle ju vara fett utan form! Så istället började jag med hemmaträning, att gå på gym som ensamstående med två barn och heltidsstudier var inte direkt ett alternativ för mig.. Så jag började äta var tredje timma, göra squats och situps några tillfällen per dag, varvat med utfall med mina barn som tyngder, och plankan framför Nyhetsmorgon.
Nu har det gått två månader, jag har lagt på mig två kilo, men inte genom fett, utan genom muskler! Två kilo låter kanske lite, men det är en bra början, min hållning har blivit bättre, min rumpa har flyttat upp en våning och magen blivit mer framträdande. Att jag dessutom fått bättre arm och ryggstyrka är en stor bonus när jag har barn som ofta vill bli burna. 

Första målet är avklarat, målet var att få en vardagsrutin på hemmaträningen, att köra på varje dag, och inte som förr, när jag höll det några dagar innan jag tröttnade och glömde bort. Nya målet är att fortsätta, men att nu även kombinera det med bättre hälsa; jag har köpt en e-cigg pipa, ska sluta röka och få upp konditionen och lungkapaciteten. Jag ska lära mig att springa! 


Kommentarer
Postat av: jennifer, mamma till två små töser

Whoppaaa!!
Sån jäkla inspiration!
Har ju oxå börjat springa. Perfekt att rensa skallen från allt! :) high five ♡♡

2014-08-18 @ 12:06:32
URL: http://Jagotjejerna.blogg.se
Postat av: Lisa

Skitbra jobbat! Och du kommer klara att sluta med rökningen också! Superwoman. :)

2014-08-18 @ 16:13:59
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sandra

Så grymt bra jobbat! Jag blir verkligen inspirerad :)
Själv har jag lagt på mig ett par kilon (har ingen våg men känner det på kläder, plus att jag har fått en fråga på jobbet om när det är dags att gå på barnledighet igen, haha!). Nåja, som du vet har jag också det lite kämpigt men ska försöka ta tag i både kost och träning så snart jag får lite bättre vardagsrutiner :)

2014-08-18 @ 19:38:37
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: Sandra

Så grymt bra jobbat! Jag blir verkligen inspirerad :)
Själv har jag lagt på mig ett par kilon (har ingen våg men känner det på kläder, plus att jag har fått en fråga på jobbet om när det är dags att gå på barnledighet igen, haha!). Nåja, som du vet har jag också det lite kämpigt men ska försöka ta tag i både kost och träning så snart jag får lite bättre vardagsrutiner :)

2014-08-18 @ 19:39:03
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: Moddis

Snyggt jobbat!

2014-08-19 @ 20:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0