- knäppa sambon igen

Och så gjorde han det igen, sambon.. Vi satt ock pratade om vad vi skulle äta till middag ikväll, och han ratade alla mina förslag och försvann till slut själv ut i köket med orden "mästerkocken fixar!". 
30 minuter senare luktade det konditori i hela lägenheten, och jag serverades en tallrik med nån kaka (?) med falukorv i..
Jag - vad är detta?
Alex - min specialare! :)
Jag - det luktar efterrätt? Vad har du haft i?
Alex - men smaka nu, jag har gått efter recept med en liten twist, fast jag glömde vispa grädde..
Jag - grädde? Med falukorv? Vad är det för recept?!
Alex - amerikanskt inspirerat! 

Efter ytterligare lite fiskande fick jag se receptet på; AMERIKANSKA PANNKAKOR! Han hade inte förstått att de ska vara små och typ 0,5 cm tjocka utan istället gjort en stekpanne stor kaka med 5 cm tjocklek och falukorv i?! Han trodde det funkade som Ugnspannkaka typ!
Jag skrattar så jag gråter! Och Alex envisas med att man visst kan ha det till middag, och vadå frukosträtt? Haha



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahahahahaha någon ska mobbas imorgon!

2014-02-01 @ 21:35:26
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Ingegerd

He he mums! Vilken delikatess ;)

2014-02-12 @ 20:06:56
URL: http://ingegerdb.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0