- minus mammapoäng

Och så var det dedär med mammapoäng igen, jag har ju tidigare fått lite minus efter att ha klippt i fingrar istället för naglar, nypt minisnoppar vid blöjbyten, tappat leksaker på bebishuvuden, öppnat dörrar på ungar osv (oj vilken mamma jag låter som) och idag hände ytterligare en sak som nog ger minst 500 minuspoäng på mammakontot! 
Jag satt och ammade i soffan när jag hörde Benjamin busa med byrålådorna (vilket han vet man inte får). Sen hörde jag lådan stängas, varpå Benjamin började smågråta.. Som vanligt svarar denna fruktansvärda mamman "-såja, det gick bra.." Men Benjamin fortsatte snyfta, och Fabian började störas vid bröstet, så jag upprepa "-så Benjamin, det gick bra! Men du får inte busa där! Sluta nu gnälla och kom hit så ska mamma blåsa! Du stör Fabian".. Men Benjamin kom fortfarande inte.. Och jag började sakta inse att hoppsan.. Så bort med Fabian från tutten, och bort för att se vad Benjamin envisades om.. Och ja, nu får ni nog ringa socialen, Benjamin hade stängt byrålådan med sina händer mellan och kom inte loss! Usch, nu när jag skriver det inser jag att det nog tillochmed blir 1000 minuspoäng på mammakontot! 

Bild på Benjamin och hans morbror som hade somnat framför barnprogram hos mina föräldrar häromdagen <3



Kommentarer
Postat av: Cizzi

Med tanke på vilken fantastisk mamma du är så har du flera miljonpoäng på pluskontot ❤️

Svar: Du är så fin! <3
Thiilde

2014-01-24 @ 19:18:38
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: jennifer, mamma till 2 töser

aamen snutte!
så svårt att veta vad för bus dom ska hitta på medan mamma äntligen ägnar lite tid till lillesyskonet också. tur att mamma kunde komma loss å trösta sen då :)

tror du jobbar upp minuspoängen rätt fort ;) det jämnar ut sig lixom

2014-01-25 @ 22:34:07
URL: http://jagotjejerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0