- rensning

Puh! Helt slut i rutan efter denna helgen. Mina föräldrar bor i en stor 6:a på 200 kvm, men har under en tid hyrt ut 3 av de rummen till studenter, och därav tryckt in allt de äger i resterande 3 rum.. Enkelt förklarat; en jäkla massa skit (saker) på alldeles för liten yta! Så jag kom på den briljanta idén igår att åka dit och göra en rensning på lite av överflödet så att de kan börja röra sig lite igen.. ;) 
vad har jag lärt mig? 
Jo, att min mor äger så mycket skor att hon kan byta par varje dag resten av sitt liv. "-nej thilde, de kan du inte kasta! De hade jag på mig Roskilde -87, visst att de inte passar mig längre, men de har ett sentimentalt värde!"
Att hon har en förkärlek till gamla present-etiketter från julklappar som låg i en gamal låda.. Att hon har 10000 böcker i 7 bokhyllor och inte en enda av de böckerna går att rensa bort för "-det är mysigt med böcker".. Efter 10 timmars slit hade jag rensat 2 walk in closets och halva deras sovrum, fyllt 3 svarta säckar med saker att kasta (pappa fick slänga det snabbt innan mamma hann titta i dem och rädda nån fin gamal vante hon minsann skakat hand med oasis i -98, typ ;p) och fyllt 5 flyttkartonger med saker att sälja och skänka. Nu återstår alltså bara 5 rum samt vinden.. 
Jag trodde detta skulle generera i lite bra karma, men icke, imorse möttes jag och Alex istället av en parkeringsböter.. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är den roligaste jag vet!! Puss
/Mamma

2014-01-06 @ 20:18:59
Postat av: Lisa

Noo, snacka om otur!

2014-01-07 @ 12:36:21
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0