- skånetrafiken
Tåg- bättre för miljön och plånboken än bil. Viss risk för mentalt sammanbrott dock.

Jag åker tåg flera gånger om dagen numera, det är ganska mysigt oftast, Benjamin älskar ju tåg, Fabian not so much, men en banan i munnen på honom och han är relativt nöjd ändå. Vissa perioder är det däremot lite strul med tågen, det är man som skåning van vid, några minuters försening är ändå ett lågt pris på det stora hela.. Men idag är jag trött, väldigt trött på skånetrafiken, som jag mest åker med. 
Igår var jag med Benjamin på kalas i Trelleborg, vi missade frukosten före och åt tårta där, klockan 12.30 begav vi oss hem mot Ystad för att vara hemma klockan 14.30 och äta en sen lunch. Framme på Malmö c skulle vi byta buss mot tåg, 1 minut före avgång byttes tågspår och i hissbytet med barnvagn fick Benjamin vinka hejdå till tåget vi missade.. Nästa tåg var 20 minuter sent pga spårspring i Lund.. Men tillslut kom det, lagom till Benjamin hade ätit upp sin banan och druckit sista droppen av vattnet vi hade med. På svågertorp ropade de ut att vårt tåg ställs in där pga nytt tågspring, och alla passagerare inkl 15 barnvagnar fick gå av, vattnet fick vi ej fylla på då det ej är drickbart på tågen. På spåret var det sol, 28 grader varmt, törstiga varma barn och dålig information som gång på gång ändrades.. Efter 1,5 timma kom ett fullt tåg mot Ystad, alla fick inte plats men vi pressade oss på och stod hela vägen med andra hungriga trötta törstiga resenärer, klockan 17 var vi hemma, och åt en väldigt sen frukost/lunch/middag.. 
Idag skulle jag ta tåg från Lund till Ystad, tåget blev först 30 minuter sent, en pojke trillade på perrongen och slog sig blodig i huvudet och jag fick ge honom saft och torka hans tårar i väntan på ambulans, sen kom mitt tåg äntligen, idag tog jag mig till Malmö c, där ställdes tåget in igen och jag blev utslussad på nytt för att vänta och hoppas på att nästa tåg behagade dyka upp och köra hela vägen till Ystad.. Hör o häpna, jag kom hem! 
Aldrig varit så sugen på körkort och omiljövänlig bil som nu! Slut på långt tråkigt inlägg!

Kommentarer
Postat av: S

Det finns inget som får mig att vilja slita av mig håret o lägga mig o gråta så som lokaltrafiken. Dock den i Stockholm. Har under de två månader jag varit i från lokaltrafiken mått lite bättre :,)

2014-07-10 @ 09:18:41
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: På Selmas gata

Oh fy!:-( Vad läskigt med pojken som slog sig också, tur att du fanns tillhand! Jag förstår verkligen att du längtar efter en bil...

2014-07-13 @ 16:30:02
URL: http://selmasgata.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0