- tvillingar?

"Åh, vad fina pojkar. Kul med tvillingar!"
"Bröder"
"Ja, kul med tvillingpojkar!"
"Det skiljer 1 år och 4 månader. De är bröder, inte tvillingar.."

På riktigt? Vet inte hur många gånger det kommit fram främlingar och stirrat ner i vagnen och sagt liknande. Är inte faktat med tvillingar att de är identiskt lika eller iallafall kroppsligt lika stora?
Okej, nu skiljer det bara 300 ynka gram mellan min äldsta lång/smale och min yngsta kort/feta.. Men det skiljer också nästan 3 decimeter! Borde inte det åtminstone vara en liten hint att de inte är tvillingar? Eller de tror jag bara hade näring i ett bröst när jag ammade och därav fördelades storleken på dem lite konstigt?

Mina icke-tvillingar; mörkhåriga, blåögde, korta, tjocka Fabian utan ordförråd och den blonde, grönögde, långa, smala Benjamin som bestämt pekar "Lillebror" mot Fabian åt alla blinda främlingar.. ;)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahahhahaha folk är fan inte kloka!

2014-07-23 @ 18:53:57
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Anonym

de låter verkligen illa när du kallar din son tjock/fet hela tiden

Svar: Smaken är som baken, jag känner mig trygg med att använda de orden, säger det med kärlek. Jag tycker om att han är en liten tjockis, min bebis.
Thiilde

2014-07-23 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0