- trotsiga Ture

Idag efter dagis sken solen, och jag fick ett infall av att ta vara på det fullt ut och ge Benjamin en magisk dag med allt han tycker är roligast! Vi gick till parken och tittade på vårblommorma, gick till havet och tittade båtarna, gick till stationen och tittade på tåget, gick till lekplatsen och lekte, gick till ankdammen och matade ankorna, ja kort och gott, vi gjorde precis alla de saker Benjamin älskar! Men, nu råkar Benjamin sedan någon vecka tillbaka, befinna sig i en tvåårstrots, så även om jag vill skriva vilken magisk dag vi haft, så kan jag inte det.. För alla dessa sakerna vi gjort har mest bestått av bråk om huruvida man får hoppa i havet från bryggan och "boda!" eller om man får kasta sten på ankorna, eller om man får springa ut i trafikerade gator när man vägrar vagnen och så vidare och så vidare i all oändlighet.. Den enda som haft en bra dag är Fabian, som älskar att beundra sin bror i alla lägen! <3 

Hur trotsig du än någonsin är Benjamin, så tänker mamma alltid trösta och försöka göra dig glad med allt du tycker om ändå, för "jag älskar dig mest när du förtjänar det som minst, för det är då du behöver det som mest!" <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0