- flygresa del 1, Cph-Singapore

Hej från Singapore!


Gick upp 7 i fredags för o påbörja resan, jag har stirrat upp mig som tusan inför säkerhetskontroller, passkontroller, incheckning osv på flygplatser.. så min puls när det dök upp på skärmen vid incheckning att man behöver visum för inresa till nz gav mig minst sagt hjärtklappning..! Efter att ha frågat 1 tulltjänsteman, 1 städare och slutligen 1 som faktiskt jobbade med flygkontroll så fick jag iaf äntligen veta att det som jag trott innan, endast gällde resenärer som ska stanna längre än 3 månader ;p




Att gå igenom allt med barnen var inga problem på Kastrup, flygningen inleddes 12.30, lunch 14, sen middag vid 18, vid 20 svensk tid tyckte jag det var läge att förbereda barnen på att sova lite, mest för att jag själv var så trött, men att sova sittandes i ett plan var tydligen inte lockande.. vid 22 hade jag äntligen fått de att slumra, endast för att någon sadist i kabinpersonalen tände upp planet för att tillkännage att det nu är frukost?! Haha 


Så ja, det blev ingen sömn på 12 timmars flyget, för 00.30 svensk tid och 07.00 Singapore tid landade vi, och här sitter vi nu. Barnen har skött sig utmärkt, charmat alla danskar på flyget och fått så mycket beröm att de nog har smått hybris trots obefintlig sömn på snart 1 dygn... Nu taggar vi vila på tranfer- hotel (matällt som hotell tydligen kallas enligt Fabian) innan vi flyger vidare mot nya Zeeland om några timmar :)




Och min nojja om att bli av med ett barn på vägen, jo den har Benjamin hunnit testa genom att fly fältet från toaletterna medan jag torkade Fabian.. jag hann få en mindre hjärtinfarkt när jag insåg att både han och väska var spårlöst borta och inte på något toalettbås.. sprang runt ropandes efter honom och fick med två städerskor i jakten på en unge som visade sig stå stolt 300 m bort tittandes på flygplan som lyfte o landa... unge! 


Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Vad skönt att allt gått bra! Förutom viss rymning och en del trakassering av städpersonal då. 😜 hoppas ni fick sova på övernattningshotellet!!

2017-03-04 @ 12:00:39
URL: http://lamadjur.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skönt att allt gått så bra! ;)

2017-03-04 @ 15:27:32
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Cissi

Skönt att allt gått så bra! ;)

2017-03-04 @ 15:27:33
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0