- sista dagen på roadtrippen

Denna dag inleddes med att köra till Queenstown, 24 grader och strålande sol! (Vilket min numera sönderbrända hud vittnar om..)

Vi började med att ta en bergs-gondol upp till toppen av ett berg för att se utsikten över staden och den stora sjön. Jag var lite orolig att barnen inte skulle våga sitta i den lilla glasbollen, men de var bara exalterade! Väl uppe var utsikten magisk och efter lite turistfotande åkte vi ner igen. Lite shopping hann vi med också, eller iallafall Benjamin som fick världens sötade cookie monster gosedjur av tanita. 👻

Kl 14 var det dags för höjdpunkten enligt barnen, en skepp från 1912 som drivs av kol! All den gamla inredningen var kvar och barnen fick gå ner och se när arbetarna kastade kol i motorn medan vi körde mot en liten bondgård vid ett annat berg. Bonden skällde lite fint på mig för att jag inte hade smort in mig tillräckligt, och jag svarade genom att få migrän.. 
barnen fick mata rådjur, klappa lamm, se lamor och tjurar och sedan även bevittna hur bonden rakade av all päls på ett lamm, riktigt häftigt faktiskt! 

Detta var sista dagen på vår roadtrip av denna delen av ön, imorgon bär det tillbaka hem till Kevin och tanita och någon dags lugn. Söndag kommer en fotograf, och förhoppningsvis har Min röda färg lagt sig då utan att huden försvinner med den... 🙈


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0