- sjukdomar

Här har det varit tyst några dagar. Trodde bloggen skulle fyllas av magi från nz, men dagens inlägg blir mest på temat "buhu, jag har åkt till andra sidan jorden för att förvandlas till ett monster och gömma mig inomhus..".

I lördags gick jag och la mig med en brännande känsla i ansiktet, för att vakna upp söndag morgon med blåsor i hela ansiktet och en svullnad som bara fortsatte öka främst i öron och höger öga. Gick ut i köket och skrämde halvt ihjäl Kevin med mitt nya deformerade ansikte och sa jag nog behöver träffa en läkare haha. 
Körde en timma till sjukhuset i christchurch där jag fick träffa läkare och intresserade läkarstudenter.. fick slutligen medicin utskrivet mot sol-triggad herpes i ansiktet (ej smittande). Igår hade fortfarande inte medicinen gjort nån skillnad och det fortsatte svullna så jag knappt kunde öppna ena ögat, smärtan är verkligen obeskrivlig, känns som någon boxat mig 100 ggr i ansiktet och sedan satt eld på mig typ.. så igår blev det tillbaka till sjukhuset för mer medicin och sedan annan doktor som lyssnade bättre och gav ännu bättre piller med kortison som nog lär ta bort de mesta inom någon dag. 
Gick och la mig igår med en bra känsla, för att sedan väckas av Benjamin vid 01 (vår tid) som sedan kaskad spydde över hela golvet.. vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna allt detta på denna annars så underbara resa.. men hoppas det ska vända nu så vi kan börja njuta igen! 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men alltså nej det här är inte okey! Århundradets semester verkar ju inte bli så där magisk som den skulle bli. Stackars er mest synd om dig tycker jag nog dessutom! Men du är fortfarande snygg trots svullnaden ;) puss på dig <3

2017-03-15 @ 06:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0