- varning för äckliga bilder

Skrivit rätt mycket negativt sista tiden om min relation med sjukvården.
Jag har många anledningar till att vara det, samtidigt vet jag att vi har bland världens bästa sjukvård i detta landet.
Fattar bara inte varför jag alltid har sån otur när jag ska till läkaren.
Speciellt senaste året, tänkte dra ett exempel eftersom det idag har gått exakt 1 år sedan denna incidenten..

Senaste typ 7 åren blir jag alltid extremt torr och får typ eksem i ansiktet och på armarna runt oktober månad.
Förra året gick jag till en läkare för att få någon kräm utskrivet mot det.
Efter ett besök på 5 minuter skrev han ut ett recept åt mig.

(Bilderna längre ner visar mig:
- morgonen jag gick till läkaren.
- 4 timmar efter att jag smort mig med krämen.
- samt morgonen efter..)

Och ni ser själva, fick världens mest smärtsamma jäkla biverkning och låg inlagd ISOLERAD (snyft:p) på sjukhuset i 10 dagar med dropp. Det kändes som att mitt ansikte brann upp och jag grät floder varje gång jag såg mig själv i spegeln.
(dessutom gravid och extra känslig)
Läkaren hade missat att krämen han skrev ut till mig INTE får smörjas på eksem och sår..


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Ajajaj! Ser verkligen smärtsamt ut! Tror att man kan ha väldigt mycket otur med läkare, kan mycket tacksam *peppar peppar* säga att jag och mina närmsta alltid fått väldigt bra hjälp... Kanske för att det ofta är lite "udda" grejer och man ofta får väldigt bra hjälp då...

Svar: jag vet inte hur napalm känns, men jag trooor de känns rätt likt detta ;( JO normalt sett är ju sjukvården väldigt bra i sverige. Alla jag känner brukar också få bra hjälp, men jag har otur med allt och blir knappt förvånad längre när de blir fel med mig. Alltid är de nåt fel när de gäller mig, haha
Thiilde

2012-10-05 @ 19:56:39
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: renatas.blogg.se

FY FAAAAN vad synd om dig!

Svar: mjo de va de faktiskt, fast på 1 år har jag hunnit gå vidare någorlunda bra ;) haha
Thiilde

2012-10-05 @ 20:25:28
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Alexsandra, mamma till Nils

MEN USH, vad mycke hemska saker som händer dig... hoppas du itne får nått meen för detta nu.. Hoppas dem gav dig nått skadestånd eller så?

Svar: jo jag brukar ha oflyt ;) hehe. Nä skadestånd blev de inte, inte en ursäkt heller för den delen. men men, man ska inte va långsint ;)
Thiilde

2012-10-08 @ 21:35:58
URL: http://alexsandralotman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0