- projekt - gain weight!

Okej, hade precis månadens invägning..tappat ytterligare 4 kilo denna månaden.
Andra nyblivna mammor ber om tips på hur de ska gå ner i vikt, men nu ber jag om tips för att SLUTA gå ner i vikt!
Försöker komma fram till hur det kommer sig att jag på 4 månader tappat 25% av min ursprungliga kroppsvikt, hittills har jag envisats med att påstå "jo men jag äter som jag ska" men nu har jag tänkt efter och insett att jag nog inte gör det? :/
Jag äter när jag är hungrig, och många gånger känner jag mig inte hungrig helt enkelt. Jag brukar ha stor aptit på mat, men senaste månaderna har jag inte haft det. Varför?
Fakta är iallafall att nu FÅR jag helt enkelt inte gå ner mer i vikt, jag brukar kunna tycka det är snyggt när nyckelben och höftben är lite framträdande..Men jag har nog nått gränsen för "snyggt", såg snarare rätt äckligt benig ut i spegeln nu när jag duschade.
Så, hjälp mig? :) hur får jag tillbaka aptiten och hur slutar jag tappa mina numera dyrbara kilon?


Kommentarer
Postat av: Trixie

Du är ganska lång, va? Väger du 55 nu eller de var förut? Det är ju svårt att säga när man inte är inläst men det bästa är nog att ha regelbundna måltider, frukost - lunch - middag sen massa mellanmål där emellan. Jag tycker det är svårt att äta "rätt" också. Äter för sällan jag.. Får också försöka styra upp det, inte för jag är underviktig precis men man mår ju klart bäst då. Och TACK för att man inte är ensam med spindel fobi haha ;-)

2012-09-26 @ 09:38:52
URL: http://triix.blogg.se
Postat av: Anniken

Regelbundna mattider, fem gånger om dagen. Minst! Och så en extra droppe grädde i maten, det ger dig inte bara mer fett utan är väldigt gott, ett smaklyft som kan få dig att få tillbaka aptiten. Eller rör du på dig mycket men kompenserar inte det med kalorier. Grädde är även gott i kaffet om du annars brukar ha mjölk. Lycka till nu! Smalare ska du inte bli.
Kram

Svar: Tack för svaret anniken :) Grädde har jag faktiskt redan maaassor i maten, love gräddig mat ;) haha, men får väl börja ha i en skvätt i kaffet också och skära ner lite på barnvagnspromenaderna :)
Thiilde

2012-09-26 @ 18:02:06
URL: http://anniken.blogg.se
Postat av: Jeanette

Fasta mattiden är nog viktigt. Du kan även byta ut mejeriprodukter mot fetare produkter om du inte redan använder det. På så sätt får du mer kalorier utan att tänka att du äter mer.. Tyvärr har jag det motsatta problemet och har stannat i vikt nu, vill ju bli av ed några kilo till.

Visst är den fin! Nä det var ju tur att ni inte kallar den "boken om Amanda", kunde blivit lite jobbigt för Benjamin när han blir äldre :)

Svar: Tack för svaret :) ja jag använder visserligen redan den fetaste mjölken och grädden osv. Men får väl börja ha grädde i morgonkaffet också ;)
Thiilde

2012-09-26 @ 19:52:35
URL: http://karinjeanettes.blogg.se
Postat av: Lisa

Ät varje gång sonen äter. Då jäklar! :P

Svar: haha, jo då lär jag bli en tunna ;P
Thiilde

2012-09-27 @ 07:21:03
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Vad svårt! Äta fast man inte är hungrig är ju inte det lättaste, men det är nog det enda råd jag har.. Äta ofta och regelbundet.. Har samma problem - inte att jag går ner, men att jag inte ökar i vikt, fast bebis växer! Inte lätt!

Svar: så hade jag det under min graviditet också, gick upp totalt 7-8 kilo när jag väntade Benjamin, men BM sa åt mig att inte oroa mig för mycket för det då eftersom att han ändå växte som han skulle i magen. Hoppas det är samma för dig! :)
Thiilde

2012-09-27 @ 10:23:35
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha det här strider lite med det jag jobbar med. Två råd vad du än gör så ät INTE rätt. Kroppen behöver ordentligt med fett och kalorier ;) så jaa, choklad, glass och allt däremellan. För din del gäller det att få upp ditt BMI. Äta regelbundet och gärna mellanmål. även mat med mycket energi.

Svar: Tack för svaret! :) haha mjo får ladda upp skafferiet med massa onyttigheter och hoppas att sambon inte äter upp allt ;)
Thiilde

2012-09-27 @ 12:42:53
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Gick upp knappt 10 kg med lilltjejen så det är nog samma den här gången, men då gick jag iaf upp! kanske kommer på slutspurten - är ju ett tag kvar! Oftast tar de ju små liven vad de vill ha och man själv blir "lidande"

2012-09-29 @ 11:39:22
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: isabella

Som alla andra skriver så ät regelbundet! Om det är svårt att äta regelbundet (vilket det är för mig iallfall som är ensam med lillen jämt o ständigt typ) så kan du bara se till att äta nånting - vad som helst så fort du kommer åt! Det kommer göra att kroppen blir van vid att få mer mat fler ggr om dagen, och sen den dagen du INTE äter så fort du kommer åt så säger magen ifrån och du blir hungrig :) Man får helt enkelt tvinga i sig i början tills kroppen ställer in sig, vilket den gör ganska fort. Försök äta lite större portioner kanske? :) Ät en riktig kvällsmat innan du går och lägger dig, då har kroppen lite att jobba med och för att återhämta sig under natten, så tar den inte av dina reserver =)

Svar: Tack för tips :) jag jobbar på det, lyckats klämma i mig lite större portioner denna veckan och en o annan godisbit ;) haha
Thiilde

2012-10-02 @ 21:50:01
URL: http://isabellaevita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0