- bekännelse

Tänkte avslöja en sak om mig själv; jag har sämst självförtroende samtidigt som jag har bäst självförtroende!
Alltid varit så, å ena sidan kan jag stå i spegeln och rynka på näsan (min GIGANTISKA näsa) åt mina stora bulliga kinder, breda höfter, tunna mun, hängande ögonlock, tråkiga hår, stora öron, minimala haka, olagligt långa ben och skeva framtänder.. För att i nästa sekund få för mig att jag är rätt snygg, OM jag står på det viset, ler sådär, böjer huvet si eller så, har på mig den tröjan till de byxorna eller om lampan är dimmad.
Däremot har jag märkt att man bryr sig lite mindre sen man fick barn av nån anledning. Inte på de viset att man inte tar hand om sig och sitter hemma i mjukis. Bara att man liksom känner sig lite nöjdare. :)

En annan sak jag också har blandade åsikter om är hur folk uppfattar mig som person.
Speciellt när jag lär känna nya människor, så överanalyserar jag lätt efteråt hur jag betedde mig, vad jag sa, osv.
Jag har lätt för att prata och ta plats, då tänker jag i efterhand "pratade jag för mycket? Avbröt jag? Sa jag något konstigt?" Jag pratar ofta innan jag tänkt klart tanken i huvudet, på gott och ont. Ibland blir det att jag yttrar åsikter halvdant så att min egentliga ståndpunkt inte kommer fram. Då blir de lite konstigt.
Sen får jag ofta för mig att folk kanske inte alls vill träffa mig egentligen, lite ala högstadiet typ, men att de gör de ändå.
Samtidigt som jag nästa sekund tänker att jag är så rolig att folk måste tycka om mig ändå.

Luddigt detta blev nu när jag försökte skriva det, inlägget blev inte riktigt som jag föreställde det i mitt huvud innan jag började skriva ;) well well


Kommentarer
Postat av: Renata

Tror 98% sv brfolkningen tycker precis som du!

Jag har precis fått äran att träffa dig och tycker det är väldigt trevligt att hänga med dig :) du får gärna avbryta mig och säga konstiga saker ;) men det gör du faktiskt inte!

2013-01-08 @ 12:01:24
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Amanda

Hög igenkännings faktor på detta inlägg!:-)

2013-01-08 @ 13:26:31
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Frida

känner igen mig när det gäller att överanalysera efter jag träffat nya människor hehe :P det jag lärde mig va att inte va så himla självcentrerad, allt handlar inte om mig hehe! :) men det trodde jag ofta efter nya möten, innan jag insåg att folk skiter väl i mig och ifall jag pratade för mycket/lite eller sa/gjorde något "konstigt"! :) dom har säkert fullt upp med sig själv och vad dom gjorde/sa så jag släpper det. säger att jag va så bra jag kunde vara, och det räcker gott och väl ;) och att vara lite konstig är bara charmigt tycker jag nu haha, sålänge man slappnar av och är sig själv :) tack för bra blogg!

2013-01-08 @ 14:34:43
URL: http://fridaburholm.blogg.se
Postat av: Kommandoran

Hahaha sådär ä ja med, exakt! Iaf innan ja vart preggo o va rätt snygg! :)

2013-01-08 @ 14:46:35
URL: http://kommandoran.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Känner igen mig fullständigt! ;)

2013-01-08 @ 19:15:24
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag älskar halvluddiga inlägg! :)

2013-01-08 @ 21:16:32
URL: http://www.denperfektamamman.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag är exakt likadan! Och ångesten efter ett par öl är inte nådig! Trots att man inte har minnesluckor.

2013-01-09 @ 14:09:55
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har blivit en just sådan mjukis människa. Jag har ökat kraftigt i vikt, slänger på mig mjukisbyxor det första jag gör när jag kommer hem, sminkar mig aldrig, fixar aldrig håret INGENTING. Det är så jag har blivit efter att fått barn

2013-01-09 @ 17:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0